Projekat izgradnje novog mosta preko reke Save i demontaža Starog savskog mosta u Beogradu obuhvata demontažu postojeće konstrukcije, kao i izgradnju šipova, temelja i betonskih stubova za novi most, a radiće se i pristupne saobraćajnice sa obe strane reke Save.
Posao demontaže Starog savskog mosta sastavni je deo priprema za izgradnju novog, savremenog mosta većeg kapaciteta koji će biti izgrađen na istoj lokaciji, između Beograda na vodi i Starog sajmišta.
Uz pomoć barži i plovnih dizalica, stari most je u nekoliko faza rastavljen na delove i uklonjen sa prvobitne lokacije.
Novi savski most imaće po dve saobraćajne trake u oba smera, biciklističke i pešačke staze i tramvajsku bašticu na sredini. Biće tri puta veći od starog i sa 60 odsto većim rasponom. Nova čelična konstrukcija biće teška 6.700 tona. Oko 25.000 metara kubnih betona biće ugrađeno u novi most i dodatnih 10.000 za pristupne saobraćajnice.
Prema projektu, glavni deo mosta čini čelična konstrukcija koja se sastoji iz dva paralelno postavljena asimetrična luka. Lukovi su oslonjeni na noseće stubove u rečnom koritu i sistemom zategnutih kablova nose kolovoznu konstrukciju. Oba noseća luka su različite visine i nagnuti su jedan ka drugom.
Ukupna dužina mosta, u smislu osovinskog odstojanja stubova, jeste L=420,0 m, sa raspodelom raspona je L=54,0+73,0+166,0+73,0+54,0=420,0 m. Ukupna širina mosta je B=38,1 m (na mestima vidikovca za pešake B=42,1). Most je projektovan za kolski, pešački i tramvajski saobraćaj. Ima šest armirano-betonskih stubova različite visine i širine i primenjeno je duboko fundiranje.
Deo projektovane pristupne saobraćajnice novom mostu se nalazi na desnoj obali reke Save, na teritoriji opštine Savski venac (od konstrukcije novog mosta do planiranog kružnog toka u blizini Karađorđeve ulice), a deo na levoj obali reke Save na teritoriji opštine Novi Beograd (od konstrukcije novog mosta do planiranog kružnog toga u ulici Vladimira Popovića). Saobraćajni pravac predviđa dve kolovozne trake širine po 6,5 m, tramvajsku bašticu, dvokolosečni tramvajski koridor u sredini profila i obostrane trotoare koji uključuju jednosmerne biciklističke staze.
Mostogradnja ING je na projektu angažovana u konzorcujumu sa Millennium Team-om. Rok za završetak projekta je tri godine. Investitor projekta je Vlada Republike Srbije, a realizuje se preko Ministarstva građevinarstva i Ministarstva finansija, dok je predstavnik investitora Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.