Vesti

DEMONTAŽA STAROG SAVSKOG MOSTA U BEOGRADU

Čelična konstrukcija izvučena na obalu reke

Poslednji deo konstrukcije Starog savskog mosta – prepoznatljivi čelični luk, 30. jula demontiran je i uklonjen, čime je završen izuzetno zahtevan poduhvat demontaže stare mostovske konstrukcije. Ovaj posao sastavni je deo priprema za izgradnju novog savremenog mosta većeg kapaciteta koji će biti izgrađen na istoj lokaciji, između Beograda na vodi i Starog sajmišta.

Poduhvat demontaže starog mosta tehnički i tehnološki izuzetno je složena operacija koju su uspešno izvele naše kolege iz konzorcijuma Mostogradnje ING i MIllennium Team-a. Zajedničkim snagama, prethodnih meseci, uz pomoć barži i plovnih dizalica, stari most je u nekoliko faza rastavljen na delove i uklonjen sa prvobitne lokacije.

Veliki luk je, posle više nedelja priprema, najpre hidrauličnim tornjevima na baržama podignut sa stubova, a zatim spušten nizvodno do postojećeg pontona, na kojem su obavljene pripreme za uklanjanje. Konstrukcija je na baržama stajala tridesetak dana, koliko je bilo potrebno za završetak lansirne grede koja se koristila za izvlačenje na obalu, kao i za dodatno ojačanje konstrukcije koje bilo potrebno za ovaj manevar. Po završetku gore pomenutih aktivnosti luk je u periodu od 3.09. do 5.09.2025. godine izvučen na obalu gde se nastavlja sa daljim aktivnostima vezanim za demontažu.

Kompletna operacija izvedena je uz minimalno zatvaranje rečnog saobraćaja i transporta.

Paralelno sa ovim radovima, u prethodnom periodu završeni su radovi na izradi šipova za temelje stubova novog mosta, kao i šipova za temelje potpornih zidova pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane.

Novi savski most imaće po dve saobraćajne trake u oba smera, biciklističke i pešačke staze i tramvajsku bašticu na sredini. Biće tri puta veći od starog i sa 60 odsto većim rasponom. Nova čelična konstrukcija biće teška 6.700 tona.

Konzorcijum Mostogradnje ING i Millennium Team-a angažovan je na demontaži starog mosta, kao i izgradnji šipova, temelja i betonskih stubova za novi most, a radiće i pristupne saobraćajnice sa obe strane Save. Čeličnu konstrukciju postaviće kineska kompanija Power Construction Corporation of China, koja je i nosilac posla.

Pretraga

NAJNOVIJE VESTI

Delatnosti